קידום אתרים: שיפור הנראות והתנועה האורגנית של האתר שלכם

עולם הפרסום הוא עולם שמתפתח כל הזמן ואנשים כל הזמן נלחמים איך הם מביאים עוד ועוד לקוחות לעסק שלהם בזמן שהתחרות רק גוברת, אך יש תחום אחד שהוא לא משתנה והוא רק ממשיך להתפתח – קידום אתרים. 

קידום אתרים בגוגל הוא בעצם בפשטות להבייא את העסק בכמה שיותר מונחי חיפוש למקומות הראשונים בגוגל – לדוגמה:

במידה ואתם מנהלים של חנות ספרים בתל אביב, אתם רוצים שכל מי שמחפש חנות ספרים בתל אביב בגוגל יידע שהחנות שלכם קיימת. ככה פשוט, ככה קל.

מי בוחר באמת בקידום אתרים, אתם אותנו או אנחנו אותכם?

תכלס, זה לא נכון לאמר שאתם בוחרים את חברת קידום האתרים, כי בעצם חברת קידום אתרים בוחרת אותכם ואני אסביר למה:

לכל מילת מפתח שתחפשו בגוגל יהיה KD – key difficulty , כלומר כמה יהיה קשה לקדם את המילה בגוגל.

חברת קידום אתרים שלא בטוחה שהיא תוכל לתת תוצאות ללקוח לא תקח פרויקט מסוים, חברת קידום אתרים מקצועית תקבל המון פניות בתדירות יומית והיא תדע לסנן מה היא מסוגלת לקדם ומה היא לא מסוגלת.

זה קשור לכמה תחומים:

  • התחרות בתחום: התחום מן הסתם שכנראה הכי קשה לקדם בו הוא ככל הנראה "קידום אתרים" (תצחקו תצחקו), אבל לדוגמה אם יש תחום מסוים כמו אילוף כלבים שבו יש המון היצע אבל כולם מקדמים את האתרים שלהם וכולם מפרסמים, ככל הנראה נצטרך להשקיע יותר משאבים כדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל ויותר זמן, מה שיהפוך את זה לפעמים ללא משתלם ללקוח מבחינת החזר השקעה וזמן. (סתם נתתי את האילוף כלבים כדוגמה, זה לא אומר שזה באמת תחום שקשה לקדם).
 
  • התקציב: קידום אתרים הוא לא עניין זול, הוא דורש המון אנרגיה והשקעה יום יומית, מעקב אחרי התוצאות, מעקב אחרי הקידום של המתחרים, בניית קישורים, כתבות, אופטמיזציה של האתר עצמו, תיקום תקלות באופן יום יומי. מי שירצה קידום אתרים אבל הוא לא רוצה להשקיע את הכסף שכרוך במאמץ של מקדמי האתרים, מוזמן לעשות את זה בעצמו. (בקטע הכי מפרגן שיש מי שעושה את זה ועוקף מקדמי אתרים אחרים הוא תותח על)
 
  • הסבלנות: ישנם תחומים שמהרגע שמקדמים אותם הם טסים למעלה במנועי החיפוש וישנם תחומים שלוקחים יותר זמן. לא תמיד זה קשור לתחרות, לפעמים גוגל סתם לוקח את הזמן בלקדם אתר. לקוח שרוצה תוצאות מיידיות צריך להבין שהוא ככל הנראה לא יקבל את זה וחברת קידום האתרים תסרב לזה מראש, חשוב להבין שקידום אתרים זה כמו השקעה במניות.
 

קידום אתרים אורגני בגוגל: הבנת היסודות

ישנם כמה יסודות עיקריים לקידום אתרים בגוגל שבלעדיהם אתר לא יכול להתקדם:

    • נראות האתר: גוגל מזהים הכל באתר שלכם, גם את הנראות שלו. הם מזהים ניגודיות צבעים, כמה קשה לקרוא טקסט, כמה תמונות יש בדף, מה השמות של התמונות ועוד, אתר שלא נוח להכנס אליו והמון אנשים רק נכנסים ויוצאים יחזור אחורה במקומות בגוגל.

      • מהירות האתר: קרה לכם פעם שניסיתם להכנס לאתר אבל לקח לו יותר מדי זמן להטען וויתרתם עליו? ככה כולם פועלים. ככל שאתר יהיה מהיר יותר ככה הסיכוי שגוגל ידרגו אותו גבוהה יותר.

        • התוכן: גוגל מזהים גם את איכות התוכן שיש באתר, הם מזהים כמה מילים יש בכל כתבה, את הנושאים שעליה מדברת הכתבה, אם ניסיתם בכוונה לדחוס כמה שיותר מילות מפתח כדי להפוך אותה ליותר רלוונטית, היררכיה של כותרות ועוד. ככל שהתוכן יהיה איכותי יותר, ככה יהיה יותר קל לדרג אותו.

          • קישורים פנימיים: גוגל רוצה לראות שהאתר מפנה בין הדפים לנושאים הרלוונטיים, ככל שאנשים ישארו יותר זמן באתר שלכם ככה גוגל יזהה אותו כיותר רלוונטי לתחום מסוים ובכל יגדיל את החשיפה של האתר.

          • קישורים חיצוניים: בין התחומים הכי חשובים בקידום אתרים, אם לא הכי חשוב זה בניית קישורים. כל עוד יש לכם אתר מושלם אבל אף אתר אחר לא מפנה אליכם, אתם לעולם לא תתקדמו במנועי החיפוש של גוגל, אלה אם אתם היחידים בתחום שלכם. חשוב להוציא מאמרים מאתרים קישורים חיצוניים שיראו שהאתר שלכם רלוונטי לתחומו ובכך גוגל ידרגו אותכם יותר גבוה במנועי החיפוש.
          •  

          המסע של חברת קידום האתרים שלנו

          כל אחד שמגיע לקידום אתרים הוא אדם שמבין את הכוח של קידום בגוגל, גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם למוצרים ושירותים שאנחנו מחפשים. 

          תחשבו על זה: אם אתם מחפשים משהו כאן ועכשיו אתם לא תלכו ותחפשו בפייסבוק פרסומת, אתם תלכו לגוגל ותקלידו בדיוק מה שאתם רוצים ותקבלו את התוצאה שאתם רוצים. מי שיהיה במקום הראשון הוא ככל הנראה מי שיזכה לרוב.

          התחלנו את המסע בחברה שלנו בתור 2 מקדמי אתרים שהיינו בעצם מקדמים אתרים משלנו (לא ללקוחות) ובעצם מפנים את הלידים לבעלי מקצוע. איפה שהוא באמצע הדרך נפגשנו והתחלנו לעבוד ביחד, אתם יודעים מה אומרים, טובים השניים מן האחד.

          האם מקדמי אתרים יכולים להזיק?

          מקדמי אתרים שלא מבינים באמת איך המנגנון של גוגל עובד יכולים בעצם להזיק הרבה פעמים לאתר שלכם יותר ממה שהם יועילו.

          שיטות "כובע שחור" כגון דחיסת מילות מפתח, קניית קישורים רעילים, סכימת קישורים פנימיים ועוד יחזירו את האתר שלכם במנועי החיפוש אחורה ויורידו את הדירוג שלו בגוגל.

          כשאתם עובדים איתנו, הקישורים שתקבלו הם קישורים איכותיים בלבד עם תכנים איכותיים בלבד שאך ורק יקדמו את האתר שלכם למעלה, הקידום יהיה הכי טבעי שאפשר להיות.

          היכן ללמוד SEO: משאבי למידה וקורסים

          במידה ואתם רוצים ללמוד קידום אתרים בעצמכם זאת גם אפשרות, ישנם היום קורסים מעולים באינטרנט באתרים כמו Udemy או אתרים כאלה ואחרים שתוכלו לקנות קורסים לקידום ב-50 שקלים. 

          הבעיה הרבה פעמים מהניסיון האישי שלנו בתחום היא שהרבה פעמים או לפחות ברוב המוחלט אנשים רוכשים קורס ואז פשוט מורחים את הזמן עם הלמידה שלו, ואל תשכחו אף פעם שזמן = כסף.

          לכן ההמלצה שלנו לפחות במידה ואתם בעלי עסקים עסוקים, גם אם אתם רוצים לחסוך כסף וזה מובן, תשאירו את הקידום למי שמומחה בקידום, כמו שאנחנו לא נלך ללמוד להיות רואי חשבון כדי לחסוך את השכר טרחת רואה חשבון. 

          ככל הנראה מקדמים עם ניסיון יחזירו לכם את החזר ההשקעה הרבה יותר ממה שאתם תחזירו לעצמכם, ורואה חשבון בעל ניסיון יחסוך לי הרבה יותר כסף ממה שהייתי חוסך אם הייתי עובד בזה בעצמי.

          במידה ויש לכם זמן והחלטתם ללמוד בעצמכם על ידי קורס אינטרנטי ונתקעתם באמצע הדרך, אתם תמיד מוזמנים לקבוע איתנו שעץ ייעוץ שבה נענה לכם על כל השאלות שלכם ונכווין אותכם בדרך הכי נכונה לקידום האתר שלכם.

          הגדרת קידום אתרים מקצועי

          הקידום הופך למקצועי כאשר הוא משלב תכנון אסטרטגי, שיווק ממוקד ואופטימיזציה מתמשכת. קידום אתרים מקצועי כרוך בזיהוי נקודות המכירה הייחודיות של העסק, ביצוע מחקרי שוק מעמיקים ויישום אסטרטגיות קידום אתרים יעילות. 

          אתם לא חייבים לדעת בדיוק מה מקדמי האתרים עושים באתר שלכם במידה וזה לא מעניין אותכם, אבל אתם צריכים לראות תוצאות תוך כמה חודשים, לפחות תוך חצי שנה.

          קידום יעיל של אתרים מקצועיים

          אתרים מקצועיים כגון אתרי מנעולנים, אינסטלטורים, ניקוי ספות ועוד הם אתרים שבהם אנחנו נקדם בדרך כלל לפי האזורים שבהם הבעל מקצוע עובד כיוון שהם לא יתנו בדרך כלל שירות אינטרנטי.

          לכן במקרים כאלה אנחנו נעשה מחקר שוק מדויק של האזור בהם בעלי המקצוע עובדים ואנחנו נביא להם עבודה בתחום שלהם באזור בהם הם עובדים. 

          חשוב לדעת שבתחומים של בעלי מקצוע שבהם אין דרישות גבוהות לא תמיד יהיה כדאי לעשות קידום אורגני (לדוגמה כמו ניקוי עם סנפלינג בערד – כמה באמ יצטרכו את השירות הזה?) ולכן נצטרך לעשות חקר שוק לפני תחילת העבודה כדי לדעת כמה עבודה נוכל להביא.

          ההמלצה שלנו לבעלי מקצוע קודם כל? 

          דבר ראשון, תפתחו Google העסק שלי, תכריזו שם על השירותים שאתם נותנים ובאיזה אזורים אתם פועלים, ככה מי שקרוב אליכם יימצא אותכם ויוכל ליצור איתכם קשר ללא פרסום.

          דבר שני, תדאגו שכל עבודה שאתם מבצעים לאסוף ביקורות, אנשים אוהבים לראות ביקורות ונוטים לסמוך יותר על בעלי מקצוע שיש להם הרבה ביקורות.

          מקווים שענינו לכם על כמה מה שהייתם צריכים לדעת, במידה ואתם רוצים לדעת עוד משהו, אתם תמיד מוזמנים להתקשר אם זאת לשאלה קצרה או לקבוע איתנו ייעוץ במשרדים שלנו ברמת גן.

          תוכן עניינים

          ×